Den här sidan fungerar bäst med nyare webbläsare.

Kavos vakarėliai, žalias gėrimas ir Barbės eros pabaiga

Kavos vakarėliai, žalias gėrimas ir Barbės eros pabaiga

Kai Laura pirmą kartą paragavo matcha latte, ji buvo pirmo kurso studentė. Vakarai su draugėmis dažniausiai sukosi apie klubus, šokių aikštelę ir nesibaigiančius šotukus. Ji buvo ta, kuri visada kviesdavo visus į "afterį", turėdavo papildomų energetinių rankinuke ir jausdavosi žvaigždė, kai po trijų valandų miego vis tiek sugebėdavo atsikelti ir nušliaužti į paskaitas laiku. Bet kažkurią akimirką visa tai pradėjo varginti. Ne fiziškai. Emociškai. Ji pradėjo jaustis tarsi bėgtų ratu – viskas linksma tik tą akimirką, o po to tik nuovargis, nerimas, tuštuma.

Vieną rytą po ypač ilgos nakties Laura rado save be energijos, su pajuodusiais paakiais ir klausimu: "Kodėl aš taip darau sau?". Tą dieną ji pirmą kartą užsuko į mažą kavinukę Užupyje, kurią draugė pavadino "hipių urvu". Ten visi gėrė keistus žalius gėrimus, buvo pilna augalų, šviesos, lėtų pokalbių. Nepaisant to, atrodė visai kaip vakarėlis – visi linksmi, smagūs ir žvalūs. Barista, su tatuiruotėmis ir didele šypsena, pasiūlė jai matcha latte. "Duoda fokuso, bet be paranojos," – mirktelėjo.

Skonis buvo... kitoks. Žalias, žemės, lengvai salstelėjęs, bet kažkuo įtraukiantis. Bet labiausiai nustebino ne skonis. O tai, kaip Laura jautėsi po valandos. Be įtampos. Bet gyva. Rami. Švari galva. Ji pradėjo grįžinėti į tą kavinę. Pradėjo domėtis, kas yra ta matcha arbata. Kodėl vis daugiau žmonių ją renkasi vietoje kavos. Ir kodėl vakarėliai dabar – tai brunch'ai, pasivaikščiojimai, o ne tik migloti šokiai.

Šis pokytis nėra vien tik asmeninis – tai globali tendencija. Visame pasaulyje popkultūra pradeda reaguoti į ilgus metus vyravusį „gyvenk greitai“ naratyvą. Vakarėlių kultūra evoliucionuoja. Nauja mada – tai vadinamieji kavos vakarėliai (angl. coffee parties), ypač išpopuliarėję Los Andžele, Niujorke, Londone. Ten žmonės renkasi ne po vidurnakčio, o ryte. Ne klubuose, o parkuose, kavinėse ar net kūrybinėse erdvėse. Vietoje alkoholio – matcha, cold brew, adaptogenų kokteiliai. Itin populiarios tampa matcha latte, kava su lion's mane ir net kava be kofeino su lion's mane – tai pasirinkimai, kurie suteikia energijos, bet nekelia streso kūnui. Vietoje svaigalų – sąmoningumas.



Kavos vakarėliai tampa savotiškais naujo tipo socializacijos epicentrais. Juose svarbu ne pasiekti aukščiausią garso lygį, o pasiekti ryšį – tiek su savimi, tiek su kitais. Tai kuria naują gyvenimo būdo naratyvą: gali būti gyvas, įdomus, socialus – be to, kas kenkia tavo kūnui ir protui.

Matcha šiame kontekste užima garbingą vietą. Tai ne tik gražus gėrimas iš „Instagram“ nuotraukų. Tai – funkcionalus gėrimas, turintis gilią istoriją ir realų poveikį organizmui. Matcha savo šaknimis siekia Kiniją, kur buvo vartojama dar senovės budistų vienuolių laikais, tačiau būtent Japonijoje ji išpopuliarėjo kaip ceremoninė matcha ir tapo neatsiejama meditatyvios kultūros dalimi. Skirtingai nei įprasta kava, matcha išlaisvina kofeiną lėtai dėl joje esančio L-teanino – amino rūgšties, kuri ramina nervų sistemą. Todėl matcha suteikia energiją be širdies plakimo, be dirglumo ir be to jausmo, kai vieną akimirką skrendi, o kitą – krenti.

Be to, matcha arbata yra tikras antioksidantų šaltinis – padedantis kovoti su laisvaisiais radikalais, gerinantis odos būklę, stiprinantis imunitetą. Joje esantys polifenoliai gali padėti apsisaugoti nuo įvairių rūšių vėžio, o reguliariai vartojama matcha padeda mažinti cholesterolio kiekį kraujyje. Įdomu tai, kad matcha taip pat padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje – todėl net ir suvalgius gabalėlį pyrago ar šokolado, kaltės jausmas mažesnis, ir gliukozės šuolis suvaldytas – žala sau minimalizuota. Tai tarsi rytinis momentas sau – laikas, kai sustoji, kvėpuoji, ir skaniai įsikrauni dienai. Gerdama matcha latte, ne tik pabudini savo kūną ir mintis, bet ir įžemini save, nusistatai toną visai likusiai dienai. Ir štai čia atsiranda platesnis kontekstas – kai kalbame apie pasirinkimus, kuriuos darome savo gerovei, neišvengiamai susiduriame su klausimu: ką reiškia būti šiuolaikine moterimi? Ką paliekame praeityje, kai pasirenkame gyventi sąmoningiau, ramiau, giliau? Ar tik ne tai reiškia kultūrinį pokytį, kurį galėtume pavadinti Barbės eros pabaiga?


Barbės era – kas tai?

„Barbės era“ – tai kultūrinė metafora, apibūdinanti laikotarpį, kai moters vertė dažnai buvo matuojama išvaizda, seksualumu, linksmumu ir paviršutiniškumu. Tai buvo laikai, kai socialinė sėkmė atrodė priklausanti nuo to, kaip gerai atrodai vakarėlyje, kiek dėmesio sulauki, kiek sekančių turi socialiniuose tinkluose. Tai ne visada buvo sąmoningas pasirinkimas – po mažu kažkaip tai tapo norma.

2023-ųjų filmas „Barbie“, režisuotas Greta Gerwig, būtent apie tai ir kalba – kaip Barbė, gyvenanti rožiniame idealiame pasaulyje, pradeda kelti klausimus apie savo paskirtį, laisvę, vertybes. Filmo moralas atskleidžia gilų posūkį: moteris yra ne tai, ką mato kiti, o tai, kuo ji tiki, ką ji kuria, kaip ji jaučiasi. Tai apie išsivadavimą iš vienadienio tobulumo ir kelionę į tikrą autentiškumą.

Šiandien vis daugiau jaunų moterų sako „ne“ toksiškam perfekcionizmui ir renkasi sąmoningesnį, lėtesnį, gilesnį gyvenimą. Matcha, kava su lion's mane, kavos vakarėliai – tai tik paviršius. Po juo slypi visiškai naujas požiūris į tai, kaip atrodo moters galia ir laimė.

Ir nors Laura šiandien vis dar mėgsta pašokti – jos vakarėliai dažniau vyksta su rankose laikomu termosu nei su šampano taure. O rytais ji renkasi ne „vaistą nuo galvos skausmo“, o tylų momentą su šilta, žaliu aromatu kvepiančia matcha arbata.

Nori išbandyti, kaip jaučiasi sąmoninga energija? Apsilankyk gamtagydo.lt ir atrask matcha bei kitus sveikatai draugiškus produktus, kurie keičia tai, kaip mes švenčiam gyvenimą – be liūdnų pasekmių ateityje.

Tavo šventė gali prasidėti dar prieš saulėtekį.

Populäraste produkter